אירועים | כתובת ושעות | הדרכות | צור קשר | יש לכם שאלה? צרו איתי קשר – 054-5564720

איך תדעי איזו גביעונית מתאימה לך?

הרבה נשים פונות אלינו בשאלה כיצד להתאים את הגביעונית, כמובן שהפניה אלינו תמיד מומלצת ואנחנו זמינים לענות לכל שאלה ולעזור בהתאמה אבל החלטנו לכתוב מדריך מפורט שיכול לעזור ולתת עוד מידע.

הדבר החשוב ביותר שעלייך לדעת הוא שהתאמת הגביעונית נעשית על סמך “נתונים יבשים” אך בפועל כל אישה וגופה ויתכנו שינויים שאין לנו ולעיתים גם לך דרך לדעת עליהם מראש ולכן לפעמים קורה שאישה תרכוש גביעונית שעל פניו הייתה אמורה להתאים אבל בפועל היא לא מתאימה מסיבות שונות ויהיה צורך בהתאמה מחודשת (ה”סיבוב השני” לרוב מדוייק יותר מכיוון שאנחנו כבר יודעות מה לא מתאים). ובקיצור, התאמת גביעונית היא לא בדיוק מדע מדויק.

קיים מגוון עצום של גביעוניות, חברות שונות, רמות קשיחות משתנות, מבנה אחר ואפילו צורת גבעול משתנה – אין סוף! מה שהכי חשוב הוא להקשיב גם לבטן שלך או יותר נכון לצוואר הרחם שלך ולהיכרות שלך עם גופך, זה יגדיל את הסיכוי להתאמה כבר נסיון הראשון.

ועכשיו לנתונים החשובים ולמספרים

הראשון בינהם הוא האורך, גביעונית יכולה להיות ארוכה מיד או קצרה מידי ביחס לאורך צוואר הרחם שלך, לדוגמא גביעונית שתהיה ארוכה מידי עלולה לבצבץ החוצה מה שיהפוך את השימוש בה ללא יעיל וללא נוח.

חשוב לציין שצוואר הרחם שלנו הוא דינמי, כלומר הוא מתארך ומתקצר בעקבות פעילות גופנית, בעקבות לידה ואפילו סתם בעקבות הגיל. גם בימי הוסת צוואר הרחם שלנו משנה את אורכו ומכיוון שבגביעונית אנחנו משתמשת בזמן ימי הוסת יש צורך למדוד את גובה צוואר הרחם בזמן הדימום.

איך עושים את זה? זה מאוד פשוט – מחדירים את האצבע לנרתיק ומודדים עם סרגל את החלק שנכנס מקצה האצבע ועד סופו.

למעט במקרים של צוואר רחם מאוד גבוה או לחילופין צוואר רחם מאוד נמוך רוב יצרני הגביעוניות היום מיצרנים גביעונית “ממוצעות” כך שיתאימו למרבית הנשים ובנוסף, במידה ורכת גביעונית והרגשת שהיא ארוכה מידי אפשר פשוט להפוך אותה “אינסיידאאוט” ובכך לקצר אותה בכמה מילימטרים – זה שינוי משמעותי שלרוב יפתור את בעיית האורך.

הנתון השני ואולי החשוב ביותר הוא רמת הקשיחות של הגביעונית,

יש יצרנים שמייצרים גביעוניות ברמת קשיחות אחת ויש כאלה גם מגוון אפשרויות.

לרמת הקשיחות של הגביעונית יש מספר השלכות, קודם כל, גביעוניות קשיחות יותר יפתחו בתוך צוואר הרחם בקלות יותר מאשר גביעוניות רכות. מצד שני גביעונית קשיחה מידי עלולה להפעיל לחץ ולעיתים ממש להכאיב, אנחנו לא רוצות בכך. כדי להימנע מזה יש לבחור את רמת הקשיחות המתאימה לך ביותר.

לדוגמא, נשים שעוסקות בפעילות גופנית על בסיס קבוע (כזו שמשפיעה באופן ישיר על שרירי ריצפת האגן כמו יוגה, פילאטיס וכדומה) יצטרכו גביעונית ברמת קשיחות בינונית כמו לדוגמא היוקי סופט (היא רק נקראת סופט והשם נוטה לבלבל אבל היא גביעונית ברמת קשיחות בינונית).

נשים שלא חוו היחלשות קיצונית של ריצפת האגן יכולות אבל לא עוסקות בפעילות גופנית על בסיס קבוע יכולות לבחור בגביעונית מעט יותר רכה – דגמי היוקי ריינבו לדוגמא.

נערות צעירות, נשים שחוות כאב בזמן קיום יחסים, נשים עם היחלשות משמעותית של שרירי ריצפת האגן (מעבר לבריחת שתן קלה כשמשתעלים) יעדיפו גביעונית רכה, זה אומנם ידרוש מעט יותר תרגול ועזרה בפתיחה שלה אבל ברגע שתלמדי מה נוח לך ואיך זה יהפוך להיות מאוד פשוט).

אחרון חביב, מידת הגביעונית שהיא למעשה הרוחב שלה מידה S  או L  אצל חלק מהיצרנים ומידה 1 ו 2 אצל יצרנים אחרים.

החלוקה הברורה והמוכרת לרובנו היא לפני/ אחרי לידה. ברוב המקרים זה אכן נכון אבל יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון, לדוגמא נערה צעירה שלא פעילה מינית אך חוותה פגיעה בריצפת האגן או אישה שלמרות שעברה מספר לידות עדיין מרגישה “צרה מאוד”  וכאן בדיוק נכנסת לתמונה ההקשבה לבטן שכתבנו עליה בהתחלה כי אף אחת לא מכירה את הגוף שלך כמוך.

כמובן שאנחנו זמינים לייעוץ, הכוונה ומענה על כל שאלה תמיד ונשמח לעמוד לרשותכן.

ניתן לכתוב לנו במייל afunchik@gmail.com

או להתקשר/ לכתוב לנו בוואטספ למספר 054-5564720

 

דילוג לתוכן